06
Μαρ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Παναγιώτη Μενέγου
με θέμα
Σχεδίαση και Υλοποίηση Προσαρμοσμένου ΑΙ Chatbot με Θεματολογία την Ψηφιακή Αφήγηση σε Τρισδιάστατο Γραφικό Περιβάλλον
Design and Implementation of a Custom AI Chatbot on Digital Storytelling in a 3D Computer Graphics Scene
Εξεταστική Επιτροπή
Καθηγήτρια Αικατερίνη Μανιά (επιβλέπουσα, Σχολή ΗΜΜΥ, ΠΚ )
Καθηγητής Μιχαήλ Λαγουδάκης (Σχολή ΗΜΜΥ, ΠΚ)
Καθηγητής Κωνσταντίνος Αλκέτας Ουγγρίνης (Σχολή ΑΡΧΜΗΧ, ΠΚ)
Περίληψη
Οι άνθρωποι ανέκαθεν απολάμβαναν να μοιράζονται ιστορίες. Oι ιστορίες μας συνδέουν με προηγούμενες εμπειρίες και χτίζουν γέφυρες μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Στην ψηφιακή εποχή, η αφήγηση ιστοριών αντλεί την δύναμή της από τη συνδυαστική χρήση εικόνων, μουσικής, αφηγήσεων και φωνής, προσδίδοντας έτσι μια βαθύτερη διάσταση και ζωντανά χρώματα σε χαρακτήρες, καταστάσεις, εμπειρίες και αντιλήψεις.
Η παρούσα διατριβή στοχεύει να διερευνήσει την ενσωμάτωση ενός προσαρμοσμένου AI Chatbot στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη παιχνιδιών, με σκοπό την ενίσχυση της ψηφιακής αφήγησης. Θα εξεταστεί η σημασία της ψηφιακής αφήγησης ως ενός ισχυρού εργαλείου για την εμπλοκή και την εμβύθιση του παίκτη, με έμφαση στη χρήση ΑΙ χαρακτήρων για τον εμπλουτισμό της εμπειρίας του παιχνιδιού. Η ψηφιακή αφήγηση μπορεί επίσης να εφαρμοστεί σε εκπαιδευτικό πλαίσιο, όπου η μάθηση μπορεί να ενισχυθεί μέσω της παιγνιοποίησης. Για να διερευνηθεί περαιτέρω η χρήση αυτής της τεχνολογίας στον τομέα των παιχνιδιών, αυτό το έργο στοχεύει στην υλοποίηση στοιχείων διεπαφής χρήστη (UI) και μηχανισμών για την αύξηση του επιπέδου διαδραστικότητας για τους χρήστες σε ένα παιχνίδι που τοποθετείται στο νησί της Γραμβούσας (1821-1825 μ.Χ.) κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης.
Σε τεχνικό επίπεδο, η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) σε ένα σύστημα διαλόγου για χαρακτήρες μέσα σε ένα περιβάλλον παιχνιδιού, αξιοποιώντας το API του OpenAI. Το σύστημα θα αποθηκεύει τις απαντήσεις της τεχνητής νοημοσύνης σε ένα τοπικό αρχείο καταγραφής, επιτρέποντας στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε αυτές, με την πιο πρόσφατη απάντηση να είναι διαθέσιμη από προεπιλογή. Για την αξιολόγηση της ενσωμάτωσης, θα παρουσιαστούν διάφορες περιπτώσεις χρήσης, αναδεικνύοντας πτυχές της τεχνικής διαμόρφωσης προτροπών (prompt engineering) και συγκρίνοντας διαφορετικά μοντέλα GPT, εξετάζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους. Επιπλέον, η εργασία διερευνά πώς αυτή η αλληλεπίδραση που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συνδεθεί δυναμικά με το παραδοσιακό gameplay αποστολών (quest-based gameplay), δημιουργώντας μια διαδραστική εμπειρία παιχνιδιού.
Abstract
Humans have always liked sharing stories. Storytelling is the most fundamental way we learn, encouraging both personal reflection and public discussion. It is a widely used method for people around the world to engage emotionally, communicate and project cultural elements and personalities. In addition, stories connect us with previous experiences and build bridges between the past and the present. In the digital era, storytelling gains its engaging power by integrating images, music, narratives, and voice, adding depth and vivid color to characters, situations, experiences, and insights. Computers are, of course involved in the creation, storage, reproduction, sharing, and publication of these stories.
This thesis aims to investigate the integration of a custom-made AI chatbot in game design and development to enhance digital storytelling. The significance of digital storytelling as a powerful tool for player engagement and immersion will be explored, with a focus on the use of AI characters to enrich the gaming experience. Digital storytelling can also apply in an educational context where learning can be enhanced through gamification.
To further explore the use of this technology in gaming, this project aims to implement UI elements and mechanics to increase the level of interactivity for users in a game set on Gramvousa Island (1821-1825 AD) during the Greek War of Independence.
At a technical level, this thesis focuses on integrating AI into a dialogue system for characters within a gaming environment, utilizing OpenAI’s API. The system will store the AI’s responses in a local log, allowing users to access them, with the most recent response being readily available by default. To evaluate this integration, various use cases will be analysed, highlighting aspects of prompt engineering and comparing different GPT models, discussing their advantages and limitations. Additionally, the thesis explores how this AI-driven interaction can dynamically connect with traditional quest-based gameplay, creating a more immersive and interactive gaming experience.
Meeting ID: 978 8158 5884
Passcode 682132